Stara pročelja kao umjetničke galerije na otvorenom

Murali australskog umjetnika Guida van Heltena nadahnuti nostalgijom starih fotografija svojom nježnošću i gracioznošću akvarela i prenose emocije ulicama Velike Britanije, Danske, Islanda, Grenlanda, Italije, Ukrajine

  • Foto: Guido van Helten

Nakon što je uglavnom protjerana s vagona podzemne željeznice, zidova napuštenih zgrada i zapuštenih gradskih područja, ulična umjetnost je posljednjih godina ponovo postala neizostavan i važan element urbanih krajolika diljem svijeta, osobito onih koja su se suočili s dotrajalošću stambenih i tvorničkih zgrada te infrastrukture.

Guido van Helten rođen u australskom Melbourneu, jedan je od umjetnika koji dotrajale gradske zidove koristi kao platno, pretvarajući ih u prave umjetničke galerije na otvorenom. Osobito je poznat po velikim portretima nadahnutim nostalgijom starih fotografija. One svojom nježnošću i gracioznošću akvarela izazivaju i prenose emocije ulicama Velike Britanije, Danske, Islanda, Grenlanda, Italije, Ukrajine i mnogih drugih mjesta. Često ga angažiraju lokalni stanovnici kako bi uljepšao fasade njihovih zgrada.

Kroz dugu i burnu stvaralačku povijest grafita, Guido van Helten doživio je zanimljivu vlastitu umjetničku evoluciju od uličnog crtača do ozbiljnijeg obrazovanja u likovnoj umjetnosti. Otkad je započeo crtati klasične grafite, pa do faze kada je počeo izrađivati naručene murale, van Helten je uspio razviti vrlo prepoznatljivi stil slikanja, inspiriran izgledom starih fotografija, zahvaljujući kojemu je postao poznat diljem Europe. Slava koju je stekao omogućila mu je da se danas potpuno posveti svom umjetničkom radu koji mu je postao glavni i jedini posao.

Australski umjetnik stvaralačku inspiraciju za svaku pojedini rad traži u detaljnom proučavanju povijesti i kulture koja se vezuje uz zadanu lokaciju.

– Obvezno moram prvo vidjeti i doživjeti prostor na kojem namjeravam crtati kako bih mogao potražiti fotografiju za koju smatram da će se uklopiti i poručiti ono što želim izraziti. Svi se kreativni elementi moraju uklopiti u jednu cjelinu prije nego li započnem – kaže van Helten.

21