Neobična atrakcija: Ogromna cijev proteže se kroz grad i ostat će do 2026.
Već više od godinu i pol dana stanovnici Beča žive s neobičnom konstrukcijom koja se proteže iznad gradskih ulica – gigantska metalna cijev, vidljiva izdaleka, rastegnula se od Votivske crkve (Votivkirche) do Dunavskog kanala. No, nije riječ o umjetničkoj instalaciji ni o novoj plinovodnoj mreži, već o ključnom elementu velikog infrastrukturnog projekta: ispumpavanju podzemne vode radi izgradnje novog metro tunela.
Kilometar duga cijev zbunila građane
Duga oko jedan kilometar i postavljena nekoliko metara iznad tla, ova cijev izazvala je brojne reakcije i nagađanja među građanima kada je prvi put postavljena sredinom 2022. godine. Dok su neki tada pomislili da je dio umjetničkog performansa u sklopu Wiener Festwochena, kulturnog festivala koji se svake godine održava u Beču, drugi su vjerovali da se radi o plinovodu ili novom sustavu infrastrukture.
No, kako su tada potvrdili iz Wiener Linien, riječ je o sustavu za odvodnju podzemne vode, nužnom za gradnju novog tunela linije U5 kod Gradske vijećnice (Rathaus).
Zašto Beč još uvijek treba ovu cijev?
Kako bi se omogućila sigurna gradnja metro tunela, više od 100 bunara iskopano je paralelno s budućom trasom podzemne željeznice. Odatle se voda ispumpava s dubine od 20 metara i transportira kroz cijev sve do Dunavskog kanala, gdje se ispušta ispod razine vode.
“To je glavna odvodna cijev za podzemnu vodu koju moramo ispumpati kako bismo tunel održali suhim i sigurnim za izgradnju,” objasnio je tada Christoph Suchmann, inženjer građevinarstva pri Wiener Linienu, u emisiji „Wien heute“ (“Beč danas”).
Korištenje bečke kanalizacije nije bila opcija, budući da bi količina vode bila prevelika za postojeći sustav.
Cijev ostaje još dvije godine
Bez obzira na prve dojmove i nagađanja, građani Beča morali su se naviknuti na ovu neobičnu konstrukciju, jer je planirano da ostane do završetka radova krajem 2026. godine.
Iako nije riječ o trajnoj promjeni vizure grada, golema cijev zasigurno će ostati upamćena kao jedan od najupečatljivijih prizora tijekom modernizacije bečke podzemne željeznice.