Prenamjena infrastrukture na korejski način

OBNOVA STARE PROMETNE INFRASTRUKTURE U SEOULU

Nadvožnjak dug 938 metara, poznatiji pod imenom „Seoul Station Overpass“, sagrađen je sedamdesetih godina kako bi premostio željeznički kolodvor i prometno povezao zapadni Seul s najvećom i najstarijom tržnicom Namdaemun (uspostavljenom 1414. godine). Nakon više od 35 godina svakodnevnog korištenja, gradske su ga vlasti 2006. godine proglasile opasnim za korištenje te su prelazak preko njega zabranile čak i pješacima. Predviđen je za rušenje i gotovo je cijelo desetljeće stajao napušten. No onda je odlučeno da ga se obnovi i prenamjeni i izdignutu parkovnu-pješačku zonu.

Rehabilitacije zapuštenih nadvožnjaka i njihovo pretvaranje u izdignute pješačke staze i parkove, postao je popularan arhitektonsko-urbanistički trend u modernim prenapučenim gradovima, posebice azijskim, u kojima kronično nedostaje zelenih pješačkih zona. Uređenje parkovnih zona na staroj prometnoj infrastrukturi, osim dokazanih zdravstvenih koristi za stanovnike, pokazala je i blagotvorne ekonomske učinke na gradsko gospodarstvo. Izgradnjom pješačkih staza i poboljšanjem pješačke povezanosti naselja, stanovnicima se širi krug, poboljšava i olakšava dostupnost trgovačkih središta i drugih komercijalnih sadržaja.

Stoga su i gradski oci Seoula, nakon konzultacija sa strukom i građanima, starom nadvožnjaku odlučili udahnuti novi život. Nizozemski arhitektonski studio MVRDV osvojio je na javnom natječaju prvo mjesto za dizajn. Prema njihovoj zamisli na obnovljenom će nadvožnjaku biti zasađene 254 različite vrste cvijeća, grmova i drveća koja će tvoriti „živi rječnik prirodne baštine Koreje“. Pod natkrivenim dijelovima, koji će imati ulogu staklenika, uredit će se kafići, cvjećarnice te postaviti ulični štandovi za različite usluge.

Nakon završetka, 17 metara izdignuta građevina bit će pretvorena u ukupno 9660 kvadrata javne pješačke površine koja će pješačenje prema željezničkom kolodvoru skratiti sa 25 na samo 11 minuta, a novostvorenom će vrijednošću gotovo dvostruko premašiti trošak ulaganja u obnovu.

Simulacijske fotografije budućeg izgleda seulskog nadvožnjaka.

11